Hvordan Lese Litteratur Som En Professor Review

Hvordan Lese Litteratur som En Professor var samtidig fascinerende, frustrerende, underholdende, motiverende og motløs. Jeg vil gjerne vurdere hver av disse individuelt. Den fascinerende delen kom i alle eksemplene Som Foster gir. Jeg elsker absolutt å se de subtile referanser og forbindelser som er til stede i godt utformede romaner. Jeg får bokstavelig talt frysninger når jeg ser hvordan en historie faktisk er en fortelling av en gammel myte eller en bibelsk lignelse. Eller når du ser hvordan noe objekt eller begivenhet er et symbol på en stor livs sannhet som gjennomsyrer vårt vesen.

samtidig finner jeg imidlertid ofte de samme tingene sinnsykt frustrerende. Hvordan skulle jeg vite det? Hvordan skulle jeg gjøre den forbindelsen? Skal jeg virkelig tro at forfatteren planla alt det ut? Foster erkjenner denne reaksjonen gjennom teksten ved å stille disse spørsmålene for oss. Til slutt finner jeg hans forklaringer å være tilfredsstillende. Han viser bevisene som støtter hans lesninger av teksten, og når han presenterer det som han gjør, er det vanskelig å argumentere mot det. For å være rettferdig har jeg imidlertid ikke lest noen av verkene han bruker som eksempler, så det kan være mer eller mindre tydelig i selve teksten.

han nevner også regelmessig at hvis du som leser gjør en tilkobling eller leser noe som et symbol, og det er bevis for det i boken, kan du egentlig ikke gå galt. Et av aspektene ved lesing som er så morsomt, er vårt eget engasjement av teksten, og hvis vår egen personlige erfaring gir en viss lesing, er lesingen gyldig, selv om forfatteren ikke opprinnelig hadde tenkt det. Faktisk er det praktisk talt umulig å validere en lesning mot hva forfatteren egentlig hadde til hensikt, så det er vanskelig å avvise en persons reaksjon som uforenlig med forfatterens opprinnelige visjon. (Selvfølgelig Noen arbeider, Foster gir Animal Farm som et eksempel, har en bestemt hensikt som forfatteren ønsker å komme over, og så blir det tydeligere.)

jeg sier at boken var spesielt underholdende fordi, i tillegg til alt Som gjorde det fascinerende, Skriver Foster det med en tydelig stemme. Tonen hans er lys, humoristisk og behagelig. Det minner veldig om en professor som virkelig ønsker å engasjere sine studenter og ikke bare forelese for dem. Han gjorde flere humoristiske kommentarer som hadde meg ler høyt, samt gi smart, minneverdige titler til hver av sine kapitler. For eksempel har vi den fantastiske kapittelduoen » It ‘s all about Sex» / « etterfulgt av «»/ Except Sex». Foster hadde åpenbart det gøy å skrive denne boken, og jeg er glad for å si at vi er direkte mottakere av moroa som vi leser.

Fremfor alt, Men Les Som En Professor er motiverende. Etter hvert kapittel og under hvert eksempel ønsket jeg å lese Hva Foster refererte til. James Joyce? Få ham på. Selv bøker jeg husker å lese og hate (jeg ser På Deg Store Forventninger) ble gjort ønskelig igjen Av Foster. Det er egentlig ikke et bedre kompliment at jeg kan gi denne boken enn at den har meg klar til å lese litt god litteratur og en ny og (forhåpentligvis) overbevisende måte. Jeg sier ikke bare dette, heller – jeg plukket Opp Dubliners på biblioteket i dag og skal lese det neste. Husk da jeg sa at jeg ønsket at hvert emne trengte En Visuell Visning av Kvantitativ Informasjon? Vel, jeg tror denne boken har vært Min Visuelle Visning for litteratur, og det har meg veldig spent.

Dessverre er min spenning riddled med motløshet. Jeg vet at det vil ta erfaring og praksis, men når jeg leser Foster ‘ s eksempler (spesielt «Test Case» på slutten av boken) kunne jeg ikke unngå å tenke «det er ingen måte jeg noen gang kan gjøre dette. Hvorfor skal jeg selv prøve?Det er ikke som om jeg ikke «fikk» novelleeksemplet vi leser på slutten av teksten, men ideen om å lese Historien Om Persephone inn i den (Som Foster overbeviser meg om er en veldig gyldig og smart lesing) er bare så skremmende at jeg ikke kan unngå å bli motløs.

likevel skal Jeg Ikke la denne motløsheten få meg ned. I stedet skal jeg hoppe rett inn i det, og håper at med nok øvelse vil lesesymboler og intertekstualitet bli andre natur. Og hvis ikke, vil jeg bare holde fast med barnebøker og glemme at dette noen gang skjedde.

en siste ting jeg vil gjerne si er at underteksten er «En Livlig Og Underholdende Guide Til Å Lese Mellom Linjene». Imidlertid tror jeg en mer nøyaktig beskrivelse ville være en guide til å lese bak linjene. Between the lines fanger ikke «resonansen»  Som Foster snakker om, men av en eller annen grunn er ideen om denne dybden som ligger bak teksten mer tilfredsstillende for meg.