Jak číst literaturu jako profesor recenze

jak číst literaturu jako profesor bylo současně fascinující, frustrující, zábavné, motivující a odrazující. Rád bych zvážil každý z nich individuálně. Fascinující část přišla ve všech příkladech, které Foster poskytuje. Naprosto rád vidím jemné odkazy a souvislosti, které jsou přítomny v dobře vytvořených románech. Doslova mě mrazí, když vidím, jak je příběh ve skutečnosti převyprávěním starověkého mýtu nebo biblického podobenství. Nebo když vidíte, jak je nějaký objekt nebo událost symbolem velké životní pravdy, která prostupuje naší bytostí.

současně však často považuji tyto stejné věci za šíleně frustrující. Jak jsem to měl vědět? Jak jsem to měl navázat? Opravdu mám věřit, že to autor naplánoval? Foster uznává tuto reakci v celém textu položením těchto otázek za nás. Nakonec považuji jeho vysvětlení za uspokojivé. Ukazuje důkazy, které podporují jeho čtení textu, a když to prezentuje tak, jak to dělá, je těžké proti tomu argumentovat. Abych byl spravedlivý, ačkoli, nečetl jsem žádné z děl, které používá jako příklady, takže to může být více či méně zřejmé ve skutečném textu.

také pravidelně zmiňuje, že pokud jako čtenář vytvoříte spojení nebo čtete něco jako symbol a v knize je pro to důkaz, nemůžete se opravdu mýlit. Jedním z aspektů čtení, které je tak zábavné, je naše vlastní zapojení do textu a pokud naše vlastní osobní zkušenost půjčuje určitému čtení, toto čtení je platné, i když to autor původně nezamýšlel. Ve skutečnosti je prakticky nemožné ověřit čtení proti tomu, co autor skutečně zamýšlel, takže je těžké odmítnout něčí reakci jako neslučitelnou s původní vizí autora. (Samozřejmě, že některá díla, Foster dává Animal Farm jako příklad, mají specifický záměr, který autor chce překonat, a tak je to více zřejmé.)

říkám, že kniha byla konkrétně zábavná, protože kromě všeho, co ji fascinovalo, ji Foster píše výrazným hlasem. Jeho tón je jasný, vtipný, a pohodlné. Velmi to připomíná profesora, který opravdu chce zapojit své studenty a ne jim jen přednášet. Udělal několik vtipných komentářů, díky nimž jsem se nahlas smál, stejně jako dávat chytré, nezapomenutelné tituly každé z jeho kapitol. Například máme nádherné duo kapitol “ je to všechno o sexu „¦“ následované“ „/ kromě sexu“. Foster samozřejmě bavil psaní této knihy, a jsem rád, že mohu říci, že jsme přímými příjemci zábavy, jak čteme.

především však čtení jako profesor motivuje. Po každé kapitole a během každého příkladu, chtěl jsem si přečíst, o čem Foster mluvil. James Joyce? Přiveďte ho. Dokonce i knihy, které si pamatuji, že jsem četl a nenáviděl (dívám se na vás velká očekávání), byly opět žádoucí Fosterem. Opravdu není lepší kompliment, který mohu dát této knize, než že mě připravuje číst nějakou skvělou literaturu a nový a (doufejme) přesvědčivý způsob. Neříkám to jen , buď – dnes jsem vyzvedl Dublinery v knihovně a budu je číst dál. Pamatuješ, jak jsem řekl, že chci, aby každý subjekt potřeboval vizuální zobrazení kvantitativních informací? Studna, myslím, že tato kniha byla mým vizuálním zobrazením literatury, a to mě nesmírně vzrušuje.

bohužel moje vzrušení je plné odrazování. Vím, že to bude vyžadovat zkušenosti a praxi ,ale když jsem si přečetl Fosterovy příklady (zejména „testovací případ“ na konci knihy), nemohl jsem si pomoci, ale řekl jsem si: „není možné, abych to někdy udělal. Proč bych to měl vůbec zkoušet?“Není to, jako bych „nedostal“ example příklad povídky, který čteme na konci textu, ale myšlenka číst do něj příběh Persefony (což mě Foster přesvědčí, že je velmi platné a chytré čtení) je tak skličující, že se nemohu zbavit odrazu.

přesto se nenechám odradit, abych se dostal dolů. Místo toho do toho skočím a doufám, že s dostatečnou praxí se čtení symbolů a intertextuality stane druhou přirozeností. A pokud ne, zůstanu u knih pro děti a zapomenu, že se to někdy stalo.

poslední věc, kterou bych chtěl říci, je, že podtitul je „živý a zábavný průvodce čtením mezi řádky“. Myslím si však, že přesnější popis by byl návodem ke čtení za řádky. Mezi řádky nezachycuje „rezonanci“, o které Foster mluví, ale z nějakého důvodu je pro mě myšlenka této hloubky, která se nachází za textem, uspokojivější.