Miten Podcastit tekevät rahaa?

kysymys on monen podcastaajan mielessä, ja aika lailla jokaisen mielessä he kertovat ideastaan. Miten podcastit tekevät rahaa?

podcastilla voi itse asiassa tehdä rahaa monella tavalla, ja sukellamme syvälle useisiin niistä tavoista juuri tässä postauksessa.

tehdään ensin yksi asia selväksi: jos aloitat podcastin vain rahan takia, älä tee sitä.

vaikka rahan tekeminen podcastista on täysin mahdollista, kannattaa muistaa, että onnistuneet podcastit ovat usein kokopäiväistä keikkaa. Voittavan podcast-idean keksiminen, arvokkaan ja johdonmukaisen sisällön luominen ja sellaisen yleisön kasvattaminen, joka tietää, pitää ja luottaa sinuun, vie aikaa.

sekin kaikki vaatii, että olet oikeasti innostunut podcast-ideastasi.

se ja – podcasting on Maraton. Ei pyrähdys.

Okei, okei … mutta entä se raha-asia? Voiko podcasteilla ansaita rahaa?

voiko podcasteilla tienata?

lyhyt vastaus on kyllä. Olemme ansainneet podcastistamme merkittävän summan rahaa vuodesta 2013. Voit lukea kaiken siitä kuukausittaisista tuloraporteistamme, joissa jaamme jokaisen käytetyn ja saadun dollarin.

meillä on neljä päätulovirtaa juuri nyt:

  1. sponsoritulot
  2. Affiliate-suhteet
  3. verkkokurssit
  4. fyysiset lehdet

voisi väittää, että kaikki näistä tulovirroista eivät tule suoraan ”podcastista”. Väittäisin, että tasan nolla näistä tulovirroista olisi mahdollista ilman podcastia.

yrittäjät tulessa aloitti toimintansa syyskuussa 2012. Johnilla ei ollut nettiläsnäoloa, ei nettisivuja, ei yrittäjäyhteyksiä eikä lähetyskokemusta.

kaikki, mitä olemme liiketoimintaamme luoneet, on podcastista rakentamiemme yhteyksien, ihmissuhteiden ja yleisön tulosta.

joten jos mietit, miten tehdä rahaa podcasteilla, niin olet oikeassa paikassa!

paljonko podcastit tienaavat?

kuinka paljon podcastista voi tienata, on erillinen juttu. Vaikka jotkut podcasters tekevät miljoonia dollareita vuodessa-us mukana – muut podcasters voi ansaita 6-lukuja, 5-lukuja, tai lähes mitään niiden podcast.

yksi välittömimmistä tavoista ansaita rahaa podcastista, joka tulee useimmille mieleen, on podcastin sponsorointi. Pohjimmiltaan yritykset ja brändit maksavat podcast-isännälle rahaa siitä, että he pääsevät yleisönsä eteen ja mainostavat tuotteitaan ja palveluitaan.

jos katsot tiukasti podcast-sponsorointia, niin on olemassa alan standardeja, jotka jakavat kuinka paljon rahaa voit tehdä jaksoa kohden latausten määrän perusteella.

aion puhua enemmän podcast-sponsoroinnista tulovirtana, mutta tässä on syväsukellus all things podcast-sponsoroinnista, koska en aio kattaa kaikkea, mitä tässä viestissä on tiedettävä.

kuinka paljon podcastit tekevät jaksoa kohden?

tyypillinen CPM eli ”kustannus promillea kohti” on se rahamäärä, jonka tienaat jokaisen 1 000 latauksen perusteella per jakso. Helppo laskelma on tarkastella alan standardi midroll sponsorointi, joka on $25 CPM.

sanotaan, että saat 5 000 latausta per podcast-jakso (mitattuna 6 viikkoa julkaisemisen jälkeen).

sponsorointi olisi silloin 25 x 5 = 125 dollaria.

tietenkin mitä enemmän latauksia, sitä suuremmat tulot ovat. Jos latauksia on miljoona, per sponsori maksaa 25 000 dollaria jokaisesta jaksosta.

voit alkaa huomioida myös esi-ja postrollit, jotka ovat mainoslukuja, jotka tulevat podcast-jakson alussa ja lopussa. Nämä vaihtelevat, kun se tulee alan standardi hinnoittelu, vaihtelevat $10 – $18 riippuen pituus (tyypillisesti 15 tai 30 sekuntia).

podcast-sponsoroinneille on useita eri vaihtoehtoja myös CPM-mallin ulkopuolella. On myös niin sanottu CPA-malli: cost per acquisition. Tämä on loistava malli podcasteille, jotka ovat hyvin kapealla ja jotka mainostavat kalliimman tuotteen tai palvelun.

jaksokohtaisten latausten sijaan CPA-malli on kiinnostunut vain muunnoksista: ansaitset tietyn dollarimäärän joka kerta, kun joku liittyy palveluun tai ostaa tuotteen.

Imagine a podcast that ’ s all about pregnancy landing a sponsor who selling strollers that are up to $1,000. Vaikka podcast ei saa kymmeniä tuhansia latauksia, CPA-malli ottaen huomioon, mitä kohdennettu yleisö heillä on, olisi hyvä reitti.

on olemassa myös hybridimalleja, joissa hintaa siteerataan useiden tekijöiden perusteella. Voit esimerkiksi koota podcast-sponsorointipaketin, joka sisältää varsinaisen podcast-sponsoroinnin lisäksi sähköpostimarkkinointia, sosiaalisen median kampanjoita ja verkkosivustomainintoja.

näissä tapauksissa siteeraat sponsorisuhteitasi sen perusteella, mikä on kunkin asian arvo liiketoiminnassasi.

Top 5 Ways you can make money from podcasts

Now that you have a little background on how to make money on podcasts when it comes to sponsorizations, Let ’ s sukella top 5 ways to make money with podcasting.

verkkokurssit

kysymys, jota niin monet kuuntelijoistamme kysyivät Johnilta 6 kuukauden sisällä siitä, kun hän käynnisti Entrepreneurs On Firen, oli ”How did you start your podcast?”

vuonna 2012 podcast-tila oli vielä melko nuori, eikä podcastin aloittamiseen ollut juurikaan resursseja.

koska John oli käyttänyt aikaa oppiakseen useilta podcasting-asiantuntijoilta, ja oli panostanut koulutukseen ja valmennukseen saadakseen asiat kuntoon, hän ajatteli ”miksi ei luoda jotain, joka auttaisi vastaamaan näihin kysymyksiin, joita saan säännöllisesti podcastin aloittamisesta?”

ja niin hän tekikin. Hän keksi aloittaa verkkokurssin opettaakseen ihmisille, miten luoda, kasvaa ja ansaita rahaa podcast: Podcasters’ Paradise.

esimerkkejä ja mahdollisuuksia verkkokurssien luomiseen on loputtomasti kaikilla toimialoilla ja lajityypeillä. Jos sinulla on tietoa ja asiantuntemusta, voit jakaa yleisösi kanssa – ja he ovat jo tulossa luoksesi ja pyytävät sitä – verkkokurssin luominen on mahtava vaihtoehto.

jos olet kiinnostunut oppimaan lisää verkkokurssin luomisesta, ilmoittaudu Thinkificin ilmaiseen 5 päivän Kurssihaasteeseen. Loppuun mennessä, sinulla on kurssin idea ja ääriviivat valmis!

Masterminds

mastermindin luominen oli ensimmäinen merkittävä tulovirta meille täällä Entrepreneurs on Firessa. Niin monet kuulijamme tavoittelivat Johnia ja sanoivat, kuinka paljon he rakastivat podcastia-inspiraatiota ja motivaatiota-mutta että he tunsivat olevansa yksin matkallaan.

tuki ja itsesi ympäröiminen samanmielisillä ihmisillä on kriittistä yrittäjäurallasi, ja sen tiedämme. Kun otetaan huomioon se, mitä niin monet ihmiset kertoivat meille, oli heidän suurin kipupiste: yksinäisyys, loimme ratkaisun.

aloitimme mastermindin 50 oppilaan voimin ja lopulta kasvoimme (ja rajasimme sen) 100: aan. Meillä oli yksityinen Facebook-ryhmä, nettisivu, jossa oli vähän resursseja,ja siinä kaikki.

tapasimme livenä sen kautta, mikä oli Google Hangouts tuolloin (nyt käyttäisimme zoomia) tekemään Q&A: T, auttamaan yksilöitä irrottautumaan ja antamaan palautetta ja suosituksia sitä tarvitseville.

olimme joka ikinen päivä yksityisessä Facebook – ryhmässä antamassa tukea-ja niin oli jokainen jäsenistämmekin.

mestarisi ei ehkä näytä samalta kuin äsken kuvailemani, mutta yhteys, tuki ja tunne siitä, että olet osa heimoa, on ihmisluonnossamme. Jos yleisösi haluaa tätä, sinä voit tarjota sitä heille.

Coaching

olipa kyse sitten one-on-one-tai ryhmävalmennuksesta, tämä on toinen hyvä vaihtoehto podcastisi rahallistamiseen, jos sinulla on asiantuntemusta alaltasi tai kapealta alalta.

jos sinulle tulee kuuntelijoita, jotka kysyvät sinulta kysymyksiä podcast-aiheestasi, ala pitää käynnissä olevaa listaa useimmin kysytyistä kysymyksistä.

Etsi kuvioita ja toistoa kysymyksistä, kamppailuista ja kipupisteistä, joita kuulijasi kokevat.

nyt, minkälaista valmennusta voit tarjota, jotta he pääsevät eteenpäin?

vaikka valmennusohjelmien hinnoittelu ja rakenne varmasti vaihtelevat, on tärkeää miettiä, minkälaista valmennusohjelmaa haluaa vetää. Jos ei nauti kahdenkeskisistä valmennustapaamisista kalenterissa joka viikko, kannattaa miettiä, miltä ryhmäohjelma voisi näyttää.

tai ehkä valmentaminen ei ole sinua varten ollenkaan. Asetu aina siihen asemaan, millaista se tulee olemaan ja mieti, sopiiko jokin tietty tulovirta sinulle.

sponsorointi

kuten edellä totesin, sponsorointi on podcastien suosittu ja tunnettu tulovirta. Yritykset ja brändit maksavat isoja summia päästäkseen oikeiden kuuntelijoiden eteen, ja siksi yleisön tunteminen intiimisti on niin tärkeää. Kun pystyy kommunikoimaan tarkasti, kenelle puhuu, mainostajat kuuntelevat.

mutta kysymys ”miten podcast-mainontaa tehdään” on edelleen.

jos haluat täydellisen erittelyn, muista vierailla ultimate guide on all things-podcastin sponsoroinnissa.

Right now, I ’ ll say this: sponsoroinnin pitäisi aina olla win / win / win:

  • voitto yleisöllesi (mainostettava tuote tai palvelu on erittäin merkityksellinen)
  • voitto sponsorillesi (koska he sopivat täydellisesti, heidän ROI näyttää sen)
  • voitto sinulle (sponsorointi ei ole kaikille)

muista aina, että tämä on sinun ohjelmasi ja sinä saat päättää. Jos löydät sponsorin, joka ei halua suostua ehtoihisi tai joka lähestyy sinua edistääkseen jotain arvojesi vastaista, sano ei. Se on niin yksinkertaista.

taas podcastien sponsoroinnissa harkittavia malleja-Jos päätät lähteä tälle reitille-ovat:

  • CPM (per mille) – se on per 1,000 latausta
  • CPA (per hankinta) – se on per myynti
  • Mix-tämä on oma paketti, joka yhdistää useita sijoituksia ulkopuolella vain mainoksen lukea

Affiliate Relations

monet ihmiset eivät käytä affiliate suhteita, koska he eivät yksinkertaisesti tiedä, miten ne toimivat.

kumppanuussuhteet voivat olla uskomattoman hedelmällisiä – jos ne ovat oikeita kumppanuuksia. Yksi viime kumppanuus lanseerauksia oli Dean Graziosi ja Tony Robbins heidän Knowledge Broker Blueprint kurssi, ja seurauksena että käynnistää, voitimme mastermind Tony Robbins hänen keinona Fidžillä.

 Tony Robbins Mastermind Group

Tony Robbins Mastermind Group

aivan kuten sponsorin kanssa, tytäryhtiöiden tutkiminen tarkoittaa sellaisten tuotteiden ja palveluiden etsimistä, joita jo käytät ja joita suosittelet – tai joiden tiedät hyödyttävän yleisöäsi.

kun olet tunnistanut tuotteen tai palvelun, jonka kumppaniksi haluat, sinun tarvitsee vain ottaa yhteyttä sen omistavaan henkilöön tai yritykseen ja kysyä, onko heillä kumppaniohjelmaa.

saatat olla kumppanina työkaluille ja ohjelmistoille, joita käytät säännöllisesti, tai voit olla kumppanina verkkokurssille tai tuotteelle, jota rakastat. Valmennus ja mastermindit, livetapahtumat ja jopa alustat ovat mahdollisuus.

Think Amazon. Kuka tahansa voi tulla Amazon Associate – sinun tarvitsee vain hakea. Kun hyväksytty, voit jakaa affiliate linkki tahansa tuotteen Amazon.

kuultavissa oleva kumppaniohjelma on jälleen hyvä podcastaajille. Podcast kuuntelijat rakastavat ääntä, joten mikä parempaa palvelua edistää kuin äänikirjoja ja äänisisältöä?

Amazon ja Audible ovat esimerkkejä affiliate-mahdollisuuksista, jotka voi aloittaa kirjaimellisesti tänään. Mutta jotkut muut kumppanuussuhteet vievät aikaa. Esimerkiksi, jos etsit edistää jonkun tulevan kurssin käynnistää, niin sinun kannattaa saada tutkan. Ala rakentaa todellista suhdetta heidän kanssaan, jos sinulla ei ole sitä jo.

Varmista aina, että affiliate-linkkien kautta suosittelemasi tuotteet ja palvelut ovat merkityksellisiä yleisöllesi, ja muista noudattaa FTC-ohjeita!

muita tapoja ansaita rahaa podcasting

olemme keskustelleet useita tapoja voit tuottaa tuloja podcasting liiketoiminnan, mutta on vielä enemmän tapoja riippuen siitä, mikä podcast aihe on ja mitä kuuntelijat haluavat ja tarvitsevat.

jokainen podcastimme tuottama tulovirta on ollut suoraa seurausta yleisömme suurimpien kipupisteiden ja kamppailujen kuuntelemisesta.

tässä virtaa:

  • luomme arvokasta, johdonmukaista ja ilmaista sisältöä podcastin kautta.
  • osallistumme kuulijoidemme kanssa.
  • opimme heidän suurimmista kipupisteistään ja kamppailuistaan.
  • luomme ratkaisuja tuotteiden, palveluiden ja yhteisöjen muodossa.

tätä ajatellen voi kuvitella, että mahdollisuuksia ansaita rahaa on loputtomasti. Kyse on yleisön ymmärtämisestä.

lahjoitukset

monet keikat ansaitsevat rahaa puhtaasti lahjoituksilla, ja on olemassa paljon hienoja alustoja, joiden avulla ihmiset voivat nopeasti ja helposti järjestää toistuvia lahjoituksia rakastamilleen keikoille.

yksi näistä alustoista on nimeltään Patreon, ja se on alusta, joka yksinkertaisesti auttaa kansaasi osoittamaan arvostuksensa podcastiasi kohtaan kaikenkokoisten rahalahjoitusten kautta.

meillä on syväsukellus siitä, onko Patreonin käyttö hyvä idea (ja miten se tehdään), joten muista tarkistaa, että lisätietoja.

Swag

ihmiset rakastavat swagia, ja on varmasti tapoja, joilla voit luoda tämän nopeasti ja helposti show ’ hun!

mutta varokaa: ellet mene super valtavirran ja on satoja tuhansia ihmisiä ostaa swag, on epätodennäköistä, että tämä todella on merkittävä tulovirta sinulle.

sivustot kuten Shutterfly, Zazzle ja Custom Ink ovat paikkoja, joihin voit mennä luomaan custom swag. Olemme tehneet T – paitoja, kahvimukeja ja tarroja-mutta vaihtoehdot tuntuvat todella loputtomilta!

 yrittäjät tulessa t-paidassa

Entrepreneurs On Fire t-paita

vaikka swag ei välttämättä tee sinulle paljoa rahaa, se voi olla hyvä tapa sitouttaa ja rakastaa ihmisiä, jotka rakastavat show ’ tasi.

voit myös tehdä siitä superhauskaa! Ehkä käytät promoa, jossa jokainen, joka jakaa podcastisi sosiaalisessa mediassa ja lähettää Sinulle kuvakaappauksen, saa kahvimukin tai T-paidan!

Swag on myös suosittu tapa sanoa ”kiitos” podcast-vieraille.

ja jos haluat luoda jotain omaa kustomoitua ja tuoda sen sitten varastoon myytäväksi Amazonille tai Shopify-verkkokauppaan, kannattaa ehdottomasti tsekata yritys Proudct. He ovat niitä, jotka auttoivat meitä luomaan, laiva, ja talon kaikki 3 meidän fyysiset lehdet: Freedom Journal, Mastery Journal, ja Podcast Journal. Ja ne ovat mahtavia!

tapahtumat ja työpajat

vaikka monikaan podcastaaja ei ajattele tapahtumia ja työpajoja keinona saada palkkaa, niistä voi olla valtavasti hyötyä – ei vain rahallisesti, vaan myös ulottuvuuden, yleisön ja suhteesi kasvattamisen kannalta.

tapahtuman tai työpajan ei tarvitse olla henkilökohtaisesti. Se ei myöskään tarvitse olla satoja ihmisiä läsnä olla menestys.

ajattele laatikon ulkopuolelta!

voit järjestää virtuaalitapahtuman tai työpajan, joka on vain 1 päivä. Tee tulos super erityinen ja jotain, joka olisi valtava voitto yleisölle, ja mahdollisuudet ovat saat useita ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita.

sen markkinoinnin kannalta kannattaa olla varma, että puhut siitä ohjelmassasi hyvissä ajoin!

jos harkitset 1 päivän virtuaalityöpajan pitämistä, aloita siitä puhuminen jokaisessa jaksossasi kaksi-kolme kuukautta etuajassa. On kirjautumissivu niille, jotka ovat kiinnostuneita, ja myynti sivu niille, jotka ovat valmiita sitoutumaan nyt.

Ole oma sponsorisi!

olemme isännöineet useita henkilökohtaisia mastermindejä täällä Puerto Ricossa, ja ne eivät ole olleet vain uskomattoman hauskoja, mutta edistys ja tuki, jonka pystymme tarjoamaan, on ollut next level!

 Puerto Palooza Mastermind

Puerto Palooza Mastermind

olemme myös isännöineet podcast-risteilyä! Tämä oli tapahtuma, jota emme unohda koskaan. Aikaa, jonka saatoimme viettää hengaillen ja nauttien Karibianmerellä – sen lisäksi aikaa, jonka käytimme oppimiseen ja toistemme tukemiseen podcasting-matkallamme, ei voi korvata.

miten podcastit tekevät rahaa

toivottavasti nämä ideat saavat sinut miettimään, miten monella tavalla voit tuottaa tuloja podcastistasi. Nyt kun tiedät, että se on mahdollista, on aika aloittaa.

kun luot podcastiasi, älä keskity tuloihin – keskity sisältöön, arvoon ja kuuntelijoihisi. Keskity siihen, mitä haluat ohjelmastasi tulevan, ja sitoudu työskentelemään ahkerasti joka ikinen päivä sen saavuttamiseksi.

jos pystyt rakentamaan vahvan pohjan ohjelmallesi ja jatkuvasti luomaan ilmaista, arvokasta sisältöä, joka auttaa ratkaisemaan kuuntelijoidesi suurimmat kipupisteet ja kamppailut, voitat.

muista kuunnella yleisöäsi. Mitä kysymyksiä, kipupisteitä ja kamppailuja ne tulevat luoksesi? Sitoutuminen on avainasemassa, ja lähtötilanteena sinun pitäisi käydä vähintään 10 kahdenkeskistä keskustelua kuuntelijoidesi kanssa kuukaudessa.

kuuntele heidän käyttämäänsä kieltä, heidän jakamiaan kamppailuja ja kuuntele toistoa. Mieti sitten, miten aiot luoda ratkaisun.

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.