Hoe verdienen Podcasts geld?
het is een vraag in de hoofden van veel podcasters, en in de hoofden van vrijwel iedereen die ze vertellen over hun idee. Hoe verdienen podcasts geld?
er zijn eigenlijk veel manieren waarop een podcast geld kan verdienen, en we zullen diep in een aantal van die manieren duiken hier in dit bericht.
laten we eerst één ding duidelijk maken: als je een podcast start om geld te verdienen, doe het dan niet.
terwijl geld verdienen met een podcast absoluut mogelijk is, houd er rekening mee dat succesvolle podcasts vaak een fulltime optreden zijn. Het kost tijd om met een winnende podcast idee te komen, waardevolle en consistente content te creëren en een publiek te laten groeien dat je kent, leuk vindt en vertrouwt.
dit alles vereist ook dat je echt enthousiast bent over je podcast idee.
dat and-podcasting een marathon is. Geen sprint.
Oké, oké … maar hoe zit het met het geld ding? Kun je geld verdienen met podcasts?
kunt u geld verdienen met podcasts?
het korte antwoord is ja. We hebben het verdienen van een aanzienlijke hoeveelheid geld uit onze podcast sinds 2013. U kunt er alles over lezen in onze maandelijkse inkomensrapporten, waar we elke uitgegeven en ontvangen dollar delen.
we hebben vier belangrijke inkomstenstromen op dit moment:
- sponsoring inkomsten
- Affiliate relaties
- Online Cursussen
- fysieke tijdschriften
men zou kunnen stellen dat niet al deze inkomstenstromen rechtstreeks “afkomstig zijn van de podcast”. En ik zou zeggen dat precies nul van deze inkomstenstromen mogelijk zou zijn zonder de podcast.
ondernemers in brand gestart in September 2012. John had geen online aanwezigheid, geen website, geen ondernemende connecties en geen uitzendervaring.
alles wat we in ons bedrijf hebben gemaakt, is het resultaat van de verbindingen, relaties en het publiek dat we hebben opgebouwd uit de podcast.
dus als je je afvraagt hoe je geld kunt verdienen met podcasts, Dan ben je op de juiste plaats!
hoeveel geld verdienen podcasts?
hoeveel u kunt verdienen met een podcast is een apart verhaal. Terwijl sommige podcasters maken miljoenen dollars per jaar-inclusief de VS-andere podcasters kunnen verdienen 6-cijfers, 5-cijfers, of bijna niets uit hun podcast.
een van de meest directe manieren om geld te verdienen aan een podcast die bij de meeste mensen opkomt, is door podcast-sponsoring. In wezen, bedrijven en merken betalen een podcast host geld om in de voorkant van hun publiek en adverteren van hun producten en diensten.
als u alleen podcast-sponsoring bekijkt, dan zijn er industriestandaarden die delen hoeveel geld u per aflevering kunt verdienen op basis van het aantal downloads dat u krijgt.
ik ga meer praten over podcast sponsoring als een inkomstenstroom, maar hier is een diepe duik op alle dingen podcast sponsoring omdat ik niet alles wat er te weten in dit bericht.
hoeveel maken podcasts per aflevering?
de typische CPM, of “kosten per mille”, is de hoeveelheid geld die je verdient op basis van elke 1.000 downloads per aflevering. Een gemakkelijke berekening is om de industrienorm voor een midrollsponsoring te bekijken, die $25 CPM is.
stel dat je 5.000 downloads per podcast-aflevering krijgt (gemeten bij 6 weken post-publishing).
een sponsoring zou dan gelijk zijn aan $ 25 x 5 = $ 125.
natuurlijk hoe meer downloads, hoe hoger uw omzet zal zijn. Als u een miljoen downloads, dan bent u op zoek naar $ 25.000 per sponsor voor elke aflevering.
u kunt ook prerolls en postrollen inrekenen, dit zijn ad-reads die aan het begin en het einde van een podcast-aflevering verschijnen. Deze variëren als het gaat om de industrie standaard voor de prijzen, variërend van $10 – $18 afhankelijk van de lengte (meestal 15 of 30 seconden).
er zijn ook verschillende opties voor podcast-sponsoring buiten het CPM-model. Er is ook wat bekend staat als het CPA-model: kosten per aankoop. Dit is een geweldig model voor podcasts die zeer niche zijn en die adverteren een hogere kosten product of dienst.
in plaats van te kijken naar downloads per aflevering, is het CPA-model alleen geïnteresseerd in Conversies: u verdient een set dollar bedrag elke keer dat iemand lid wordt van de dienst of koopt het product.
stel je een podcast voor die draait om zwangerschap en een sponsor die kinderwagens van meer dan $1.000 verkoopt. Zelfs als die podcast krijgt niet tienduizenden downloads, een CPA-model gezien wat een doelgroep ze hebben, zou een geweldige route.
er zijn ook hybride modellen waarbij u een kostprijs citeert op basis van een aantal factoren. U kunt bijvoorbeeld een sponsorpakket voor podcast samenstellen dat e-mailmarketing, promoties op sociale media en websitevermeldingen omvat, naast de eigenlijke sponsoring voor podcast.
in deze gevallen citeert u uw sponsoring op basis van de waarde van elk van deze dingen in uw bedrijf.
Top 5 manieren waarop je geld kunt verdienen met podcasts
nu je een beetje achtergrond hebt over hoe je geld kunt verdienen met podcasts als het gaat om sponsoring, gaan we dieper in op de top 5 manieren om geld te verdienen met podcasting.
Online Cursussen
een vraag die zo veel van onze luisteraars John stelden binnen 6 maanden nadat hij Entrepreneurs On Fire had opgestart, was ” Hoe ben je je podcast begonnen?”
in 2012 was de podcasting ruimte nog vrij jong, en er waren zeer weinig bronnen beschikbaar over hoe een podcast te starten.
omdat John de tijd had gestoken om te leren van meerdere podcasting experts, en had geïnvesteerd in training en coaching om dingen goed te krijgen, dacht hij: “waarom niet iets maken om te helpen deze vragen die ik krijg op een regelmatige basis rond hoe een podcast te starten?”
en dat deed hij. Hij kwam met het idee om een online cursus te starten om mensen te leren hoe ze hun podcast moeten maken, groeien en geld verdienen: Podcasters’ Paradise.
er zijn eindeloze voorbeelden en mogelijkheden als het gaat om het creëren van online cursussen in elke branche en niche. Als u kennis en expertise die u kunt delen met uw publiek – en ze komen al naar u toe en vragen om het – het creëren van een online cursus is een geweldige optie.
als u meer wilt weten over het maken van een online cursus, meld u dan aan voor de gratis 5-daagse cursus Challenge van Thinkific. Tegen het einde heb je je cursusidee en je overzicht afgerond!
Masterminds
het creëren van een mastermind was de eerste grote inkomstenstroom voor ons hier bij Entrepreneurs On Fire. Zo veel van onze luisteraars namen contact op met John en zeiden hoeveel ze van de podcast hielden – de inspiratie en motivatie – maar dat ze zich alleen voelden op hun reis.
jezelf ondersteunen en omringen met gelijkgestemde mensen is van cruciaal belang op je ondernemersreis, en dat weten we. Gezien wat zoveel mensen ons vertelden, hun grootste pijnpunt was: ons alleen voelen, creëerden we een oplossing.
we lanceerden het mastermind met 50 studenten, en groeiden uiteindelijk (en begaf het) op 100. We hadden een privé Facebook-groep, een website met een paar bronnen, en dat was het zo ‘ n beetje.
we zouden elkaar live ontmoeten via wat destijds Google Hangouts was (nu zouden we Zoom gebruiken) om Q&A ‘ s te doen, mensen te helpen om los te komen, en feedback en aanbevelingen te geven aan degenen die het nodig hadden.
we waren in de privé Facebook-groep elke dag het verstrekken van ondersteuning-en zo waren elk van onze leden.
uw meesterbrein ziet er misschien niet uit zoals ik zojuist heb beschreven, maar verbinding, ondersteuning en het gevoel dat je deel uitmaakt van een stam ligt in onze menselijke natuur. Als uw publiek hunkert dit, kunt u degene zijn om het te bieden aan hen.
Coaching
of het nu een-op-een of groep coaching is, dit is een andere geweldige optie voor het monetariseren van uw podcast als u ervaring hebt in uw branche of niche.
als er luisteraars naar je toe komen en je vragen stellen over je podcast-onderwerp, begin dan een draaiende lijst met de meest gestelde vragen bij te houden.
zoek naar patronen en herhaling in de vragen, de worstelingen en de pijnpunten die uw luisteraars ervaren.
wat voor soort coaching kunt u bieden om hen vooruit te helpen?
hoewel coachingprogramma ‘ s zeker variëren in prijsstelling en structuur, is het belangrijk dat u bedenkt welk soort coachingprogramma u wilt uitvoeren. Als u niet geniet van het hebben van een-op-een coaching vergaderingen op uw agenda elke week, dan moet u overwegen hoe een groepsprogramma eruit zou kunnen zien.
of misschien is coaching helemaal niets voor u. Zet jezelf altijd in de positie van hoe het zal zijn en overwegen of een bepaalde inkomstenstroom is geschikt voor u.
sponsoring
zoals hierboven uiteengezet, zijn sponsoring een populaire en bekende inkomstenstroom voor podcasting. Bedrijven en merken betalen veel geld om in de voorkant van de juiste luisteraars, en dat is waarom het kennen van uw publiek intiem is zo belangrijk. Als je precies kunt communiceren met wie je spreekt, zullen adverteerders luisteren.
maar de vraag “hoe podcast-reclame te maken” blijft bestaan.
voor een volledige uitsplitsing, moet u onze ultieme gids over alle dingen podcast sponsoring bezoeken.
op dit moment zal ik dit zeggen: sponsoring moet altijd een win/win/win:
- Een overwinning is voor uw doelgroep (het product of de dienst die wordt geadverteerd is zeer relevant)
- win voor uw sponsor (omdat ze een perfecte pasvorm, hun ROI zal laten zien)
- win voor u (sponsoring zijn niet voor iedereen)
Altijd onthouden, dit is UW toon, en je bij de foto ‘ s. Als u een sponsor vindt die niet met uw voorwaarden wil instemmen, of die u benadert om iets te bevorderen dat niet in lijn met uw waarden is, zeg nee. Het is echt zo simpel.
Nogmaals, de verschillende modellen te overwegen voor podcast-sponsoring – als u besluit om deze route te gaan – zijn:
- CPM (per mille) – dat is per 1.000 downloads
- CPA (per acquisitie) – dat is per sale
- Mix – dit is uw eigen pakket combineert u meerdere plaatsingen buiten gewoon het ad lezen
Affiliate Relaties
Een heleboel mensen niet benutten affiliate relaties omdat ze gewoon niet weten hoe ze werken.
Affiliate relaties kunnen ongelooflijk vruchtbaar zijn-als ze de juiste partnerschappen zijn. Een van onze recente affiliate lanceringen was met Dean Graziosi en Tony Robbins voor hun Knowledge Broker Blueprint cursus, en als gevolg van die lancering, we wonnen een mastermind met Tony Robbins in zijn resort in Fiji.
net als u met een sponsor zou doen, betekent onderzoek naar affiliates zoeken naar producten en diensten die u al gebruikt en aanbeveelt – of waarvan u weet dat het uw publiek ten goede zou komen.
zodra u een product of dienst hebt geïdentificeerd waarvoor u een affiliate wilt zijn, hoeft u alleen maar contact op te nemen met de persoon of het bedrijf die het bezit en te vragen of zij een affiliate programma hebben.
u kunt een affiliate zijn voor de tools en software die u regelmatig gebruikt, of u kunt een affiliate zijn voor een online cursus of product waar u van houdt. Coaching en masterminds, live evenementen, en zelfs platforms zijn een mogelijkheid.
Denk Aan Amazon. Iedereen kan een Amazon Associate worden-je hoeft alleen maar toe te passen. Eenmaal goedgekeurd, kunt u uw affiliate link delen voor elk product op Amazon.
het Audible Affiliate programma is ook een geweldig programma voor podcasters. Podcast luisteraars houden van audio, dus wat is een betere service te promoten dan audioboeken en audio-inhoud?
Amazon en Audible zijn voorbeelden van affiliate mogelijkheden die u letterlijk vandaag kunt beginnen. Maar sommige andere affiliate relaties nemen tijd. Bijvoorbeeld, als je op zoek bent naar iemands aanstaande cursus lancering te bevorderen, dan zul je wilt krijgen op hun radar. Begin met het opbouwen van een echte relatie met hen als je niet al een hebt.
bevestig altijd dat de producten en diensten die u aanbeveelt via affiliate links relevant zijn voor uw publiek, en volg de FTC-richtlijnen!
andere manieren om geld te verdienen met podcasting
we hebben verschillende manieren besproken waarop u inkomsten kunt genereren met uw podcasting-bedrijf, maar er zijn nog meer manieren afhankelijk van wat uw podcast-onderwerp is en wat uw luisteraars willen en nodig hebben.
elke inkomstenstroom die we ooit hebben gecreëerd met onze podcast is een direct resultaat van het luisteren naar de grootste pijnpunten en worstelingen van ons publiek.
hier is de stroom:
- we creëren waardevolle, consistente, gratis content via de podcast.
- we gaan samen met onze luisteraars.
- we leren over hun grootste pijnpunten en worstelingen.
- wij creëren oplossingen in de vorm van producten, diensten en communities.
met dit in gedachten, kunt u zich voorstellen dat er eindeloze mogelijkheden zijn om geld te verdienen. Het gaat om het begrijpen van je publiek.
donaties
veel shows verdienen geld puur uit donaties, en er zijn veel geweldige platforms om mensen snel en gemakkelijk terugkerende donaties te helpen opzetten voor shows waar ze van houden.
een van die platforms heet Patreon, en het is een platform dat je mensen helpt om hun waardering voor je podcast te tonen via gelddonaties van alle soorten en maten.
we hebben een diepe duik in de vraag of het gebruik van Patreon is een goed idee (en hoe het te doen), dus zorg ervoor dat check dat uit voor meer details.
Swag
mensen zijn dol op swag, en er zijn zeker manieren waarop u dit snel en gemakkelijk kunt maken voor uw show!
maar pas op: tenzij je super mainstream en hebben honderdduizenden mensen het kopen van uw swag, het is onwaarschijnlijk dat dit zal eigenlijk een aanzienlijke inkomstenstroom voor u.
Sites zoals Shutterfly, Zazzle en Custom Ink zijn plaatsen waar je aangepaste swag kunt maken. We hebben T-shirts, koffiemokken en stickers gedaan-maar de opties lijken echt eindeloos!
hoewel swag je misschien niet veel geld oplevert, kan het een geweldige manier zijn om mensen die van je show houden te betrekken en lief te hebben.
u kunt het ook super leuk maken! Misschien heb je een promo waar iedereen die uw podcast deelt op sociale media en stuurt u een screenshot krijgt een koffiemok of t-shirt!
Swag is ook een populaire manier om “dank u” te zeggen tegen uw podcast-gasten.
en als u op zoek bent naar iets op maat te maken op uw eigen, en vervolgens breng het naar een magazijn te verkopen op Amazon of Shopify, zeker check out het bedrijf Prouduct. Zij zijn degenen die ons hebben geholpen om alle 3 onze fysieke tijdschriften te creëren, te verzenden en te huisvesten: The Freedom Journal, The Mastery Journal en The Podcast Journal. En ze zijn geweldig!
evenementen en Workshops
hoewel niet veel podcasters evenementen en workshops zien als een manier om betaald te worden, kunnen ze ongelooflijk nuttig zijn – niet alleen in geld, maar ook in termen van het vergroten van uw bereik, publiek, en het verder uitbreiden van uw relatie met uw luisteraars.
een evenement of workshop hoeft niet persoonlijk te zijn. Het hoeft ook niet honderden mensen aanwezig te zijn om een succes te zijn.
Denk buiten het kader!
u kunt een virtueel evenement of workshop organiseren dat slechts 1 dag duurt. Maak de uitkomst super specifiek en iets dat zou een enorme overwinning voor uw publiek, en de kans groot dat je krijgt een aantal mensen die geïnteresseerd zijn.
in termen van marketing, zorg ervoor dat u het over het op uw show ruim van tevoren!
als u overweegt een virtuele workshop van 1 dag te organiseren, begin er dan twee tot drie maanden van tevoren over te praten op elk van uw afleveringen. Heb een aanmeldingspagina voor degenen die geïnteresseerd zijn, en een verkooppagina voor degenen die nu klaar zijn om te committen.
Wees uw eigen sponsor!
we hebben verschillende in-person masterminds gehost hier in Puerto Rico, en ze zijn niet alleen ongelooflijk leuk geweest, maar de vooruitgang en ondersteuning die we kunnen bieden is een volgend niveau!
we hebben ook een podcasting cruise gehost! Dit was een gebeurtenis die we nooit zullen vergeten. De tijd die we konden doorbrengen met rondhangen en genieten van het Caribisch gebied – naast de tijd die we besteed hebben aan het leren en ondersteunen van elkaar op onze podcasting reis kan niet worden vervangen.
hoe podcasts geld verdienen
hopelijk doen deze ideeën u nadenken over de vele manieren waarop u inkomsten kunt genereren uit uw podcast. En nu je weet dat het mogelijk is, is het tijd om te beginnen.
focus bij het maken van uw podcast niet op de omzet – focus op de inhoud, de waarde en uw luisteraars. Focus op wat je wilt dat je show wordt, en zet je in om elke dag hard te werken om dat te bereiken.
als u een sterke basis voor uw show kunt bouwen, en consequent gratis, waardevolle inhoud kunt creëren die helpt bij het oplossen van de grootste pijnpunten en problemen van uw luisteraars, zult u winnen.
vergeet niet naar uw publiek te luisteren. Voor welke vragen, pijnpunten en worstelingen komen ze naar jou? Betrokkenheid is de sleutel, en als basislijn moet u minstens 10 een-op-een gesprekken met uw luisteraars per maand.
Luister naar de taal die ze gebruiken, de strijd die ze delen en luister naar herhaling. Zoek dan uit hoe je de oplossing gaat creëren.