Hvordan Tjener Podcaster Penger?
Det er et spørsmål om mange podcasters sinn, og i tankene til stort sett alle forteller de om ideen deres. Hvordan tjener podcaster penger?
det er faktisk mange måter en podcast kan tjene penger på, og vi vil dykke dypt inn i flere av disse måtene her i dette innlegget.
La Oss først gjøre en ting klart: hvis du starter en podcast bare for å tjene penger, ikke gjør det.
mens tjene penger fra en podcast er absolutt mulig, husk at vellykkede podcaster er ofte en full tid gig. Det tar tid å komme opp med en vinnende podcast-ide, skape verdifullt og konsistent innhold, og vokse et publikum som vet, liker og stoler på deg.
Alt dette krever også at du faktisk er spent på podcastideen din.
det og – podcasting er en maraton. Ikke sprint.
Ok, ok… men hva med pengene? Kan du tjene penger på podcaster?
Kan du tjene penger fra podcaster?
det korte svaret er ja. Vi har tjent en betydelig sum penger fra vår podcast siden 2013. Du kan lese alt om det i våre månedlige inntektsrapporter, hvor vi deler hver dollar brukt og mottatt.
vi har fire viktigste inntektsstrømmer akkurat nå:
- Sponsor inntekter
- Affiliate relasjoner
- online kurs
- Fysiske tidsskrifter
man kan hevde at ikke alle disse inntektsstrømmene kommer direkte «fra podcasten». Og jeg vil hevde at nøyaktig null av disse inntektsstrømmene ville være mulig uten podcasten.
Entreprenører I Brann lansert i September 2012. John hadde null online tilstedeværelse, ingen nettside, ingen entreprenørforbindelser, og ingen kringkastingserfaring.
Alt vi har skapt i vår virksomhet, har vært et resultat av forbindelsene, relasjonene og publikum vi har bygget fra podcasten.
så hvis du lurer på hvordan du kan tjene penger med podcaster, så er du på rett sted!
hvor mye penger gjør podcaster?
Hvor mye du kan tjene fra en podcast er en egen historie. Mens noen podcastere tjener millioner av dollar per år-inkludert usa-kan andre podcastere tjene 6-tall, 5-tall eller nesten ingenting fra podcasten.
En av de mest umiddelbare måtene å tjene penger på en podcast som kommer til å tenke på de fleste, er gjennom podcast-sponsing. I hovedsak betaler bedrifter og merkevarer en podcast-vert for penger for å komme foran publikum og annonsere sine produkter og tjenester.
hvis du ser strengt på podcast sponsing, så er det bransjestandarder som deler hvor mye penger du kan gjøre per episode basert på antall nedlastinger du får.
jeg skal snakke mer om podcast sponsing som en inntektsstrøm, men her er et dypdykk på alle ting podcast sponsing siden jeg ikke vil dekke alt det er å vite i dette innlegget.
hvor mye tjener podcaster per episode?
den typiske CPM, eller «kostnad per mille», er mengden penger du vil tjene basert på hver 1000 nedlastinger per episode. En enkel beregning er å se på industristandarden for en midroll sponsing, som er en $25 CPM.
La oss si at du får 5000 nedlastinger per podcast-episode (målt ved 6 uker etter publisering).
en sponsing vil da tilsvare $25 x 5 = $125.
selvfølgelig jo flere nedlastinger, jo høyere inntekter vil være. Hvis du har en million nedlastinger, ser du på $25 000 per sponsor for hver episode.
Du kan også begynne å faktor i prerolls og postrolls, som er ad leser som kommer i begynnelsen og slutten av en podcast episode. Disse varierer når det gjelder industristandarden for prising, alt fra $10 – $18 avhengig av lengden (vanligvis 15 eller 30 sekunder).
det finnes flere ulike alternativer for podcast sponsing utover CPM modell, også. DET er også det som kalles CPA-modellen: kostnad per oppkjøp. Dette er en flott modell for podcaster som er svært nisje og som annonserer en høyere pris produkt eller tjeneste.
I Stedet for å se på nedlastinger per episode, ER CPA-modellen bare interessert i konverteringer: du tjener et sett dollarbeløp hver gang noen blir med i tjenesten eller kjøper produktet.
Tenk deg en podcast som handler om graviditet landing en sponsor som selger barnevogner som er opp til $1000. Selv om den podcasten ikke får titusenvis av nedlastinger, vil EN CPA-modell gitt hva et målrettet publikum de har, være en flott rute.
det finnes også hybridmodeller der du siterer en kostnad basert på en rekke faktorer. For eksempel kan du sette sammen en podcast sponsorpakke som inkluderer e-postmarkedsføring, sosiale medier kampanjer og nettsted nevner, i tillegg til selve podcast sponsing.
i disse tilfellene vil du sitere din sponsing basert på verdien av hver av disse tingene i bedriften.
Topp 5 Måter du kan tjene penger på podcaster
Nå som du har en liten bakgrunn på hvordan du kan tjene penger på podcaster når det gjelder sponsing, la oss dykke inn i de 5 beste måtene å tjene penger med podcasting.
Online Kurs
et spørsmål Så Mange Av våre lyttere spurte John innen 6 måneder etter at Han lanserte Entreprenører I Brann var » Hvordan startet du podcasten din ?»
i 2012 podcasting plass var fortsatt ganske ung, og det var svært få ressurser tilgjengelig på hvordan du starter en podcast.
Siden John hadde satt i gang å lære av flere podcasting eksperter, og hadde investert i trening og coaching for å få ting riktig, tenkte han » hvorfor ikke lage noe for å svare på disse spørsmålene jeg får på en jevnlig basis rundt hvordan du starter en podcast ?»
Og det gjorde han. Han kom opp med ideen om å starte et online kurs for å lære folk hvordan Å Skape, Vokse og Tjene penger på podcasten Deres: Podcasters’ Paradise.
det er uendelige eksempler og muligheter når det gjelder å skape online kurs i alle bransjer og nisje. Hvis du har kunnskap og kompetanse du kan dele med publikum – og de kommer allerede til deg og ber om det – å lage et online kurs er et fantastisk alternativ.
hvis du er interessert i å lære mer om å lage et online kurs, kan Du registrere Deg For Thinkifics gratis 5-dagers Kursutfordring. På slutten har du kursideen din og oversikten din fullført!
Masterminds
Å Skape en mastermind var den første store inntektsstrømmen for Oss her på Entrepreneurs On Fire. Så mange av våre lyttere nådde Ut Til John og sa hvor mye de elsket podcasten – inspirasjonen og motivasjonen – men at de følte seg alene på reisen.
Støtte og omgi deg med likesinnede mennesker er kritisk på din entreprenørreise, og vi vet dette. Så gitt hva så mange individer fortalte oss var deres største smertepunkt: å føle seg alene, skapte vi en løsning.
vi lanserte mastermind med 50 studenter, og til slutt vokste (og avkortet det) på 100. Vi hadde en Privat Facebook-gruppe, et nettsted med noen ressurser, og det var ganske mye det.
Vi ville møte live via Hva Som Var Google Hangouts på den tiden (nå ville Vi bruke Zoom) for Å gjøre Q & A, hjelpe enkeltpersoner å bli unstuck, og gi tilbakemelding og anbefalinger til de som trengte det.
Vi var i den private Facebook-gruppen hver eneste Dag og ga støtte – og det var også alle våre medlemmer.
din mastermind ser kanskje ikke ut som det jeg nettopp har beskrevet, men tilkobling, støtte og følelse av at du er en del av en stamme er i vår menneskelige natur. Hvis publikum krever dette, kan du være den som gir den til dem.
Coaching
enten det er en-mot-en eller gruppecoaching, er dette et annet flott alternativ for å tjene penger på podcasten din hvis du har kompetanse i din bransje eller nisje.
hvis du har lyttere som kommer til deg og stiller spørsmål om podcastemnet ditt, kan du begynne å holde en løpende liste over de vanligste spørsmålene.
Se etter mønstre og repetisjon i spørsmålene, kampene og smertepunktene dine lyttere opplever.
nå, hva slags coaching kan du gi for å hjelpe dem å gå videre?
mens coaching-programmer definitivt varierer i pris og struktur, er det viktig at du vurderer hvilken type coaching-program du vil kjøre. Hvis du ikke liker å ha en-til-en coaching møter i kalenderen hver uke, bør du vurdere hva et gruppeprogram kan se ut.
eller kanskje coaching er ikke for deg i det hele tatt. Alltid sette deg i posisjon til hva det vil være som og vurdere om en gitt inntektsstrøm er riktig for deg.
Sponsing
som jeg lagt ut ovenfor, sponsing er en populær og velkjent inntektsstrøm for podcasting. Bedrifter og merkevarer betaler store penger for å komme foran de riktige lytterne, og det er derfor å kjenne publikum intimt er så viktig. Når du er i stand til å kommunisere nøyaktig hvem det er du snakker til, vil annonsører lytte.
men spørsmålet om «hvordan å gjøre podcast reklame» gjenstår.
for en fullstendig sammenbrudd, sørg for å besøke vår ultimate guide på alle ting podcast sponsing.
Akkurat nå sier jeg dette: sponsing bør alltid være en vinn / vinn / vinn:
- En seier for publikum (produktet eller tjenesten som annonseres er svært relevant)
- en seier for sponsoren din (fordi DE passer perfekt, VIL AVKASTNINGEN vise det)
- en seier for deg (sponsing er ikke for alle)
husk alltid, dette er ditt show, og du kommer til å ringe skuddene. Hvis du finner en sponsor som ikke ønsker å godta vilkårene, eller som nærmer deg å fremme noe som ikke er i tråd med dine verdier, si nei. Det er virkelig så enkelt.
Igjen, de ulike modellene å vurdere for podcast sponsing – hvis du bestemmer deg for å gå denne ruten-er:
- CPM (per mille) – det er per 1000 nedlastinger
- CPA (per kjøp) – det er per salg
- Mix-dette er din egen pakke som kombinerer flere plasseringer utenfor bare annonsen lese
Affiliate Relasjoner
Mange mennesker er ikke utnytte affiliate relasjoner fordi de rett og slett ikke vet hvordan de fungerer.
Affiliate relasjoner kan være utrolig fruktbart – hvis de er de riktige partnerskap. En av våre nylige affiliate lanseringer var Med Dean Graziosi og Tony Robbins for Deres Knowledge Broker Blueprint kurs, og som et resultat av den lanseringen vant Vi en mastermind med Tony Robbins på hans feriested I Fiji.
akkurat som du ville gjort med en sponsor, forske agenter betyr å lete etter produkter og tjenester du allerede bruker og anbefale – eller at du vet vil gagne publikum.
når du har identifisert et produkt eller en tjeneste som du ønsker å være en affiliate for, alt du trenger å gjøre er å nå ut til den enkelte eller selskapet som eier det og spør om de har en affiliate program.
Du kan være en affiliate for verktøy og programvare du bruker regelmessig, eller du kan være en affiliate for et online kurs eller produkt som du elsker. Coaching og masterminds, live events, og til og med plattformer er en mulighet.
Tenk Amazon. Alle kan bli En Amazon Associate – du må bare søke. Når du er godkjent, kan du dele din tilknyttede lenke for et produkt På Amazon.
Audible Affiliate program er en annen stor en for podcastere. Podcast lyttere elsker lyd, så hva bedre service å fremme enn lydbøker og lydinnhold?
Amazon og Audible er eksempler på affiliate muligheter som du kan starte bokstavelig talt i dag. Men noen andre affiliate relasjoner ta tid. For eksempel, hvis du ønsker å markedsføre noen kommende kurslansering, vil du ønske å komme på radaren. Begynn å bygge et faktisk forhold til dem hvis du ikke allerede har en.
bekreft alltid at produktene og tjenestene du anbefaler via tilknyttede lenker, er relevante for publikum, og sørg for å følge ftc-retningslinjene!
Andre måter å tjene penger på podcasting
Vi har diskutert flere måter du kan generere inntekter fra podcasting-virksomheten din, Men det er enda flere måter avhengig av hva podcastemnet ditt er og hva lytterne dine ønsker og trenger.
Hver inntektsstrøm vi noensinne har opprettet fra podcasten vår, har vært et direkte resultat av å lytte til publikums største smertepunkter og kamper.
her er strømmen:
- Vi skaper verdifullt, konsekvent, gratis innhold via podcast.
- vi engasjerer oss med våre lyttere.
- vi lærer om deres største smertepunkter og kamper.
- vi skaper løsninger i form av produkter, tjenester og samfunn.
Med dette i tankene kan du forestille deg at det er uendelige muligheter til å tjene penger. Det handler om å forstå ditt publikum.
Donasjoner
Mange show tjener penger rent fra donasjoner, og Det er mange flotte plattformer for å hjelpe folk raskt og enkelt å sette opp gjentatte donasjoner for show de elsker.
En av disse plattformene heter Patreon, og det er en plattform som bare hjelper folk til å vise sin takknemlighet for podcasten din via monetære donasjoner av alle størrelser.
Vi har et dypdykk på Om Bruk Av Patreon er en god ide (og hvordan du gjør Det), så husk å sjekke det ut for flere detaljer.
Swag
Folk elsker swag, og det er definitivt måter du kan lage dette raskt og enkelt for showet ditt!
men vær forsiktig: med mindre du går super mainstream og har hundretusener av mennesker som kjøper swag, er det usannsynlig at dette faktisk vil være en betydelig inntektsstrøm for deg.
Nettsteder som Shutterfly, Zazzle og Custom Ink er steder du kan gå for å lage tilpasset swag. Vi har laget t-skjorter, kaffekopper og klistremerker-men alternativene virker virkelig uendelige!
mens swag kanskje ikke gir deg mye penger, kan det være en fin måte å engasjere og elske på folkene som elsker showet ditt.
Du kan også gjøre det super gøy! Kanskje du kjører en promo der alle som deler podcasten din på sosiale medier og sender deg et skjermbilde, får en kaffekrus eller t-skjorte!
Swag Er også en populær måte å si «takk» til podcast-gjester.
Og hvis du ønsker å lage noe tilpasset på egen hånd, og deretter ta det med til et lager for å selge På Amazon eller Shopify, må du definitivt sjekke ut selskapets Prouduct. De er de som hjalp oss med å skape, sende og huse alle 3 av våre fysiske tidsskrifter: Freedom Journal, Mastery Journal og Podcast Journal. Og DE ER KJEMPEBRA!
Arrangementer Og Workshops
selv om ikke mange podcastere tenker på arrangementer og workshops som en måte å få betalt på, kan de være utrolig fordelaktige – ikke bare monetært, men også når det gjelder å øke rekkevidden, publikum og videreutvikle forholdet ditt med lytterne dine.
et arrangement eller en workshop trenger ikke å være personlig. Det trenger heller ikke å ha hundrevis av mennesker til stede for å bli en suksess.
Tenk utenfor boksen!
du kan være vert for en virtuell hendelse eller workshop som er bare 1 dag. Gjør utfallet super spesifikt og noe som ville være en stor seier for publikum, og sjansene er at du får flere personer som er interessert.
når det gjelder markedsføring, vær sikker på at du snakker om det på showet ditt i god tid!
hvis du tenker på å være vert for et 1-dagers virtuelt verksted, begynn å snakke om det på hver av episodene dine to til tre måneder før tiden. Ha en registreringsside for de som er interessert, og en salgsside for de som er klare til å forplikte seg nå.
Vær din egen sponsor!
Vi har vært vert for flere personlige masterminds her i Puerto Rico, og de har ikke bare vært utrolig MORSOMME, men fremdriften og støtten vi kan gi har vært neste nivå!
Vi har også vært vert for en podcasting cruise! Dette var en begivenhet vi aldri vil glemme. Tiden vi var i stand til å tilbringe henger ut og nyte Karibien-i tillegg til den tiden vi brukte på å lære og støtte hverandre på vår podcasting reise kan ikke erstattes.
hvordan podcaster tjener penger
Forhåpentligvis har disse ideene tenkt på de mange måtene du kan generere inntekter fra podcasten din. Og nå som du vet at det er mulig, er det PÅ tide Å STARTE.
når du lager podcasten din, må du ikke fokusere på inntektene-fokusere på innholdet – verdien og lytterne dine. Fokuser på hva du vil at showet skal bli, og forplikte seg til å jobbe hardt hver eneste dag for å oppnå det.
hvis du kan bygge et sterkt fundament for showet ditt, og konsekvent lage gratis, verdifullt innhold som bidrar til å løse lytterens største smertepunkter og kamper, vil du vinne.
Husk å lytte til publikum. Hvilke spørsmål, smertepunkter og kamper kommer de til deg for? Engasjement er nøkkelen, og som en grunnlinje bør du ha minst 10 en-til-en samtaler med lytterne dine per måned.
Lytt til språket de bruker, kampene de deler, og lytt etter repetisjon. Deretter finne ut hvordan du skal lage løsningen.