Caramoan Island Hopping-Kort Tur

Caramoan er en kommune som ligger i Den nedre østlige delen Av Camarines Sur I Bicol-Regionen. Det er kjent som en inngangsport til strendene, kalksteinsklipper og øyer — noe som betyr at du aldri har vært I Caramoan hvis du ikke har opplevd øyhopping!

Tilsynelatende Ble Caramoan berømt som et filmsted for Et Filippinsk reality show. Det ble så vanlig, og fordi vi ikke er helt i vanlige destinasjoner, har vi alltid hoppet over det. Inntil vår li ‘ l sis, som var arkitektstudent, måtte personlig intervjue viktige personer i Caramoan for sin avhandling, og vi måtte følge henne.

selvfølgelig, siden vi er der, tok vi sjansen til å gjøre øyhopping. Og vi er takknemlige for at vi gjorde det! Det var da Vi fant ut At Caramoan ikke trenger å bli et filmsted for å fortjene all kjærlighet og berømmelse. Caramoan selv er en dyrebar perle!

Vi hadde bare et par dager for fritid, så det er ingen tvil om hvordan vi skal bruke vår tid-Caramoan øyhopping sikkert! Vi gjorde Den Korte Og Lange Turen separat. Noen foretrekker å kombinere turene, men for oss er det rett og slett ikke vår ting. Vi ønsker å sørge for at vi får nyte stedet uten å måtte stresse så mye.

men hvis du virkelig har svært begrenset tid til øyhopping eller av en eller annen grunn, kan du gjerne gjøre en kombinert tur. Det er bare et spørsmål om preferanser, og det er ingen spesifikk regel for at 😉

Merk: Vi dro Hit Februar 2018, så vennligst sjekk de oppdaterte lokale restriksjonene I Camarines Sur.
Oppdatering fra 9/18/2021: Caramoan er nå åpen for turister fra Utenfor Bicol. KRAV: Negative RT-PCR-resultater tatt innen 3 dager før reisen; Bestillingsbekreftelse fra DOT-akkreditert innkvartering; Offentlig utstedt gyldig ID.

Caramoan Øyhopping – Kort Tur

Den Korte Turen dekker vanligvis 4 øyer: Cagbanilad, Matukad, Minalahos Og Lahos Island. Men på grunn av værforholdene savnet Vi Lahos Island.

turen startet på 7am. Mens vi var på vei til første stopp, passerte vi et luksuriøst feriested I Hunongan Cove som så tomt ut (det var lavsesong). Dessverre kunne vi ikke dokke der fordi det ikke er åpent for publikum.

Hunongan Cove. Ser pen ut, men synd det er stengt.
1.Stopp: Cagbanilad Island

vi seilte i noen minutter og så nådde vi vår første destinasjon. Cagbanilad Island er en av de nærmeste øyene, så det er vanlig første stopp. Selv om for oss, er vår stil å utforske lengst først (I dette tilfellet, Lahos Island er lengst fra havnen) mens vår energi er på topp, og deretter fortsette til nærmeste. Men som nevnt tidligere, kan Vi ikke besøke Lahos Island på grunn av været.

Trykk Ned Cagbanilad Island. Det Er Hunongan Cove på den andre siden av havet.
Jec Og Diane på toppen av en stein I Cagbanilad Island
Selvfølgelig er det svært lite sannsynlig at jeg ikke vil bli med dem der oppe
Lost in paradise

Cagbanilad Island har en liten strand og de fleste deler av øya er fjellformasjoner og vegetasjon. Det var en perfekt forrett for vår første Caramoan øyhopping tur!

Kuya Dennis, vår båtkaptein, sa at det er et bra sted for snorkling i nærheten av øya, men dessverre var området fullt av tang den tiden. Så vi tok bare fordel av øyas bilde-perfekte steder for de obligatoriske memorabilia. Ikke å kunne snorkle ville ikke la oss ned. Dessuten, selv uten disse tangene, kunne jeg fortsatt ikke svømme på grunn av kvinnelige problemer. Så det er en avslutning for oss tre. 😀

plutselig savnet mitt lange hår
at havet skum sirkle Diane var fantastisk!
og jeg tror et hjerteformet havskum ser også fantastisk ut. Ingen kamera triks! Bare ren natur!

vi stoppet en stund for å slappe av og sette pris på den beroligende atmosfæren. Vi trodde vi fortjener en rask pause før du drar til vår neste destinasjon. Noen flere øyeblikk, vi fant oss selv å bli berikes igjen ved synet av en øy med ekspansiv hvit strand-Matukad Island.

2. Stopp: Matukad Island

Matukad island har en bredere og lengre strand, og hvitere og finere sand. Dette er hovedretten til vår tur! Da jeg satte foten på øya, løp jeg øyeblikkelig til stranden. Mitt instinkt hver gang jeg blir veldig spent. Hvem ville ikke føle seg begeistret med denne utsikten?

Matukad Beach

jeg har hørt det er en lagune her hvor en ensom bangus fisk bor — en interessant og bisarr historie. Men det jeg aldri visste var at stien som gikk til lagunen var—hva er ordet-traumatiserende? Nei, jeg tror det er overdrevet. La oss bare si, nervepirrende? Di kami na-informer besh!

kan du forestille deg hvordan vi klarte å klatre opp der?
Ikke så lett å posere for et bilde

ja vi smiler, men dypt inne vi ranting…

Diane: mai avhandling pa ‘ko!
Meg: Jeg Liker å ha det gøy!
Jec: * snap snap*

Kuya Dennis peker på våre neste trinn

Nå ser du hvordan vi klarte å klatre. Kuya Dennis går opp først, så vil han instruere oss hvordan vi skal klatre lettere ved å peke ut hvor vi skal sette foten og hvor vi skal holde fast, en om gangen. Det skjedde at jeg nesten gled fordi jeg holdt på en gren av et tre som er skjøre. Og fra det tidspunktet begynte jeg å virkelig lytte oppmerksomt Til Kuya Dennis ‘ instruksjoner!

Kuya Dennis hjelper oss

Vi kommer dit!
Ved lagunen. Vi kan ikke ta bilde av fisken.

Vi så en stor fisk svømme i lagunen, og det var faktisk alene. Og om hvordan det kom dit, har vi ingen anelse. Vi er ikke engang sikker på om det er den opprinnelige ensom fisk som folk har snakket om. Det var også ganske trist å se en levende ting som bor alene. Likevel var det en sjelden ting å være vitne til.

stillheten inne i lagunen var merkbar fordi når vi er på stranden kunne vi høre lyden av havet. Det er som om omgivelsene var empathizing med den ensomme fisken. Jeg antar at stillheten bidro til den triste følelsen, selv om den naturskjønne utsikten kompenserer på en eller annen måte. Det var godt å oppleve et sted så stille og så uberørt som dette.

da vi klatret ned igjen, hilste en nydelig utsikt over stranden oss. Vi fikk ikke se det tidligere fordi vi er for fokusert klatre opp. Jec fortalte oss å skynde seg slik at han kunne ta bilder av oss mens han fortsatt er på toppen.

Utsikt over stranden
Jeg kan ikke høre Jecs instruksjoner siden han er for langt. Men glad vi fortsatt klarte å ta noen snaps, og her er en.
En liten nipa hytte ved stranden

ingen andre turister våget å seile til øyene, kanskje på grunn av været og det var ennå ikke sommer. Som du vil legge merke til, bølgene var sterk, men det var sol på samme tid.

vi likte stranden som om vi spiller på vår egen lekeplass. Jeg ønsket å bli lenger, men vi trenger å dra til vår neste destinasjon før tidevannet blir lav!

3. Stopp: Minalahos Island

Minalahos Island er en av de nærmeste fra havnen, rett overfor Cagbanilad Island. Og akkurat som de to andre øyene, er den utsmykket med høye kalkstein bergarter som kan sammenlignes med Det I Palawan.

Det har også en liten strand med gyllen fin sand. Jeg kunne tenke meg det kan bli overfylt lett siden det har en svært begrenset plass for turister. Bra vi er de eneste turistene den gangen.

Nærmer Minalahos Island
Jec følelsen som en sjøstjerne
Tranquility

vi trodde hele øya hadde var den lille stranden, Til Kuya Dennis førte oss til den andre siden av øya. Noen flere skritt og vi ble møtt av en havutsikt fra en annen vinkel. Og alt vi hører er den avslappende lyden av havet som det treffer steinene der vi står.

utsikten fra den andre siden av øya

Dette var vårt siste stopp for øyhopping tur og det er nær havnen slik at vi kunne tilbringe mer tid her. Men vi må fortsatt stikke innom Gota Village for Dianes intervju.

men før vi går til Gota Village, hadde vi lunsj på et spisested i nærheten av havnen. Det er der Vi har smakt den mest delikate Og autentiske Laing! Det ydmyke spisestedet har ikke engang et navn, men det ga oss en uforglemmelig matopplevelse. Ingenting slår autentisk matlaging av lokalbefolkningen!

vi chartret en tricycle for å ta oss Til Gota Village. Vi bestilte ikke en villa der, men jeg var så spent på å se stedet!

Sidetur: Gota Village

dette stedet var så vakkert! Jeg elsket den rolige og private vibes inne på feriestedet. Villaene så søt og de er så mange, men bare noen få var okkupert av ferierende.

La meg vise deg noen bilder som vi tok inne.

Søte villaer inne Gota Village
vår vakre li ‘ l arkitekt
Villaer nær inngangen

du kan bestille en villa På Gota Village Resort her.

så tilfredsstillende å se en klynge av identiske villaer
Mooore villas

så vår første fritidsdag endte her, noe som betyr at vi bare har en dag igjen. Og det ble tildelt For Lang Tur Caramoan øyhopping som jeg vil dele historien på mitt neste innlegg.

Reiseguide

hvordan komme Til Caramoan

Etter Land:

1. Fra Manila, ta en buss til Sabang Port. Raymond, Penafrancia og Isarog er noen som har direkte turer Til Sabang.
  2. fra Sabang Havn, kjør en passasjerbåt Til Guijalo Havn I Caramoan.
  3. fra Guijalo Havn, ta en tricycle Til Caramoan Town hvor hoteller og homestays ligger.
  4. du kan leie en tricycle Til Bikal Port hvor båter for øyhopping er tilgjengelige.

Med Fly:

1. Fly Til Naga Flyplass
  2. fra Naga, ta buss eller varebil til Sabang Havn.
  3. fra Sabang Havn, kjør en båt Til Guijalo Havn I Caramoan.
  4. fra Guijalo Havn, ta en tricycle Til Caramoan Town hvor hoteller og homestays ligger.
  5. du kan leie en tricycle Til Bikal Port hvor båter for øyhopping er tilgjengelige

*Oppdatering fra 9/18/2021: Caramoan er nå åpen for turister fra Utenfor Bicol.

Caramoan Reisekrav 2021:

Magindara Guesthouse-Caramoan
Restauranter I Nærheten Av The Central Discovery Hotel – Caramoan
CMC Villa Caramoan

Hei der! Noen av linkene i dette nettstedet er affiliate linker. Dette betyr at jeg vil tjene en provisjon hvis du bestemmer deg for å bestille gjennom mine lenker, uten ekstra kostnad for deg. Dette hjelper meg å fortsette å dele nyttige guider og historier på denne bloggen. Takk for din støtte!
Klar til å reise? Finn gode tilbud På Overnatting I Agoda og problemfri transport alternativer via 12Go Asia.