Hogyan keresnek pénzt a podcastok?
ez egy kérdés sok podcasternek, és nagyjából mindenkinek a fejében, aki elmondja az ötletét. Hogyan keresnek pénzt a podcastok?
valójában számos módja van annak, hogy egy podcast pénzt keressen, és mélyen belemerülünk számos ilyen módon itt ebben a bejegyzésben.
először is tisztázzunk egy dolgot: ha csak azért indít podcastot, hogy pénzt keressen, ne tegye.
bár a podcastból pénzt lehet keresni, ne feledje, hogy a sikeres podcastok gyakran teljes munkaidős koncertek. Időbe telik, hogy dolgozzon ki egy nyerő podcast ötlet, hozzon létre értékes és következetes tartalmat, és növekszik a közönség, aki tudja, szereti, és bízik benned.
mindez azt is megköveteli, hogy valóban izgatott legyen a podcast ötlete.
Az and – podcasting egy maraton. Nem sprint.
Oké, oké … de mi van a pénzzel? Lehet pénzt keresni a podcastokból?
tudsz pénzt keresni a podcastokból?
a rövid válasz igen. 2013 óta jelentős összeget keresünk podcastunkból. Mindent elolvashat a havi jövedelemjelentéseinkben, ahol megosztjuk minden elköltött és kapott dollárt.
jelenleg négy fő bevételi forrásunk van:
- szponzorációs bevételek
- Affiliate kapcsolatok
- Online tanfolyamok
- fizikai folyóiratok
azt állíthatjuk, hogy ezek a bevételi források nem mindegyike közvetlenül “a podcastból”származik. És azt állítom vissza, hogy ezeknek a bevételi forrásoknak pontosan nulla lenne lehetséges a podcast nélkül.
vállalkozók a tűz 2012 szeptemberében indult. Johnnak nulla online jelenléte volt, nincs weboldala, nincsenek vállalkozói kapcsolatai, és nincs sugárzási tapasztalata.
minden, amit az üzletünkben létrehoztunk, a podcastból felépített kapcsolatok, kapcsolatok és közönség eredménye.
tehát, ha kíváncsi, hogyan lehet pénzt keresni a podcastokkal, akkor jó helyen jár!
mennyi pénzt keresnek a podcastok?
az, hogy mennyit kereshet egy podcastból, külön történet. Míg néhány podcaster évente több millió dollárt keres – beleértve az USA – t is -, más podcasterek 6 számjegyet kereshetnek, 5-számok, vagy közel semmi a podcastjukból.
az egyik legközvetlenebb módja annak, hogy pénzt keressen egy podcastból, amely a legtöbb számára eszébe jut, a podcast szponzorálása. Lényegében a vállalkozások és a márkák fizetnek egy podcast host pénzt, hogy a közönség elé kerüljenek, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat.
ha szigorúan a podcast-szponzorálást vizsgálja, akkor vannak olyan iparági szabványok, amelyek megosztják, hogy epizódonként mennyi pénzt kereshet a kapott Letöltések száma alapján.
többet fogok beszélni a podcast szponzorálásról, mint bevételi forrásról, de itt van egy mély merülés az all things podcast szponzorálásról, mivel nem fogok mindent lefedni, amit tudni kell ebben a bejegyzésben.
mennyit keresnek a podcastok epizódonként?
a tipikus CPM, vagy “ezrelékenkénti költség”, az az összeg, amelyet epizódonként minden 1000 letöltés alapján keres. Egy egyszerű számítás, hogy nézd meg az ipari szabvány egy midroll szponzorálás, ami egy $25 CPM.
tegyük fel, hogy podcast-epizódonként 5000 letöltést kap (a közzététel után 6 héttel mérve).
a szponzorálás akkor egyenlő lenne $25 x 5 = $125.
természetesen minél több letöltés, annál nagyobb lesz a bevétele. Ha van egy millió letöltés, akkor keres $25,000 per szponzor minden epizód.
a prerollokat és postrollokat is figyelembe veheti, amelyek a podcast-epizód elején és végén megjelenő hirdetésolvasások. Ezek változnak, amikor az iparági szabvány árképzés, kezdve $10 – $18 hosszától függően (általában 15 vagy 30 másodperc).
a podcast-szponzorálásnak a CPM modellen túl is számos lehetősége van. Van még az úgynevezett CPA modell: beszerzési költség. Ez egy nagyszerű modell a nagyon hiánypótló podcastok számára, amelyek magasabb költségű terméket vagy szolgáltatást hirdetnek.
az epizódonkénti Letöltések helyett a CPA modellt csak a konverziók érdeklik: minden alkalommal, amikor valaki csatlakozik a Szolgáltatáshoz, vagy megvásárolja a terméket, meghatározott dollárösszeget keres.
Képzeljen el egy podcastot, amely arról szól, hogy a terhesség leszáll egy szponzorra, aki 1000 dollár feletti babakocsit árul. Még akkor is, ha ez a podcast nem kap több tízezer letöltést, egy CPA-modell, tekintettel arra, hogy milyen célzott közönségük van, nagyszerű út lenne.
vannak olyan hibrid modellek is, ahol számos tényezőn alapuló költséget idéz. Például összeállíthat egy podcast szponzori csomagot, amely magában foglalja az e-mail marketinget, a közösségi média promócióit és a webhely említéseit, a tényleges podcast szponzorálás mellett.
ezekben az esetekben, akkor idézni a szponzorálás értéke alapján az egyes ezeket a dolgokat a te dolgod.
Top 5 módon lehet pénzt podcastok
most, hogy van egy kis háttér, hogyan lehet pénzt podcastok, amikor a szponzorálás, nézzük belevetik magukat a top 5 módon lehet pénzt podcasting.
Online tanfolyamok
egy olyan kérdés, amelyet sok hallgatónk feltett Johnnak 6 hónapon belül, miután elindította a vállalkozókat a tűzben, az volt: “hogyan kezdte el a podcastot?”
2012-ben a podcasting tér még nagyon fiatal volt, és nagyon kevés forrás állt rendelkezésre a podcast indításához.
mivel John időt fordított arra, hogy több podcasting szakértőtől Tanuljon, és befektetett a képzésbe és a coachingba, hogy rendbe hozza a dolgokat, azt gondolta, hogy “miért nem hoz létre valamit, amely segít megválaszolni ezeket a kérdéseket, amelyeket rendszeresen kapok a podcast elindításához?”
és így tett. Azzal az ötlettel állt elő, hogy indítson egy online tanfolyamot, amely megtanítja az embereket a podcast létrehozására, növekedésére és bevételszerzésére: Podcasters’ Paradise.
végtelen példák és lehetőségek vannak az online tanfolyamok létrehozására minden iparágban és niche-ben. Ha tudásod és szakértelmed van, megoszthatod a közönséggel – és már jönnek hozzád, és kérik – egy online tanfolyam létrehozása fantasztikus lehetőség.
ha érdekli a tanulás többet létre egy online tanfolyam, iratkozzon fel Thinkific ingyenes 5 napos tanfolyam kihívás. A végére elkészült a tanfolyam ötlete és a vázlata!
Masterminds
a mastermind létrehozása volt az első jelentős bevételi forrás számunkra itt a Entrepreneurs On Fire-nél. Olyan sok hallgatónk nyúlt Johnhoz, és azt mondta, hogy mennyire szeretik a podcastot – az inspirációt és a motivációt -, de egyedül érezték magukat az útjukon.
a támogatás és a hasonló gondolkodású emberekkel való körülvétel kritikus fontosságú a vállalkozói utazás során, és ezt tudjuk. Tehát tekintettel arra, amit oly sok ember mondott nekünk, a legnagyobb fájdalompontjuk volt: egyedül érezni magunkat, létrehoztunk egy megoldást.
elindítottuk a mastermind-et 50 hallgatóval, és végül 100-ra nőtt (és korlátozta). Volt egy privát Facebook csoportunk, egy weboldalunk néhány erőforrással, és nagyjából ennyi volt.
élőben találkozhattunk a Google Hangouts-on (most a Zoom-ot használjuk), hogy Q& A-Kat csináljunk, segítsünk az egyéneknek, hogy kiszabaduljanak, és visszajelzést és ajánlásokat adjunk azoknak, akiknek szükségük van rá.
minden egyes nap a privát Facebook csoportban voltunk támogatást nyújtva – és minden tagunk is.
lehet, hogy a lángelme nem úgy néz ki, mint amit az imént leírtam, de a kapcsolat, a támogatás és az érzés, mintha egy törzs része lenne, az emberi természetünkben van. Ha a közönség vágyik erre, akkor lehet az, aki megadja nekik.
Coaching
legyen szó egy-egy vagy csoportos coachingról, ez egy másik nagyszerű lehetőség a podcast bevételszerzésére, ha rendelkezik szakértelemmel az iparágban vagy a résben.
ha hallgatók jönnek hozzád, és kérdéseket tesznek fel a podcast témájával kapcsolatban, akkor kezdje el a leggyakrabban feltett kérdések listáját.
keress mintákat és ismétléseket a kérdésekben, a küzdelmekben és a fájdalompontokban, amelyeket a hallgatóid tapasztalnak.
most, milyen típusú coaching tud nyújtani, hogy segítsen nekik előrelépni?
míg a coaching programok határozottan különböznek az árakban és a struktúrában, fontos, hogy fontolja meg, hogy milyen típusú coaching programot szeretne futtatni. Ha nem élvezi, hogy minden héten egy-egy edzői értekezletet tart a naptárában, akkor fontolja meg, hogy nézhet ki egy csoportos program.
vagy talán coaching nem az Ön számára egyáltalán. Mindig tegye magát abba a helyzetbe, hogy milyen lesz, és fontolja meg, hogy az adott bevételi forrás megfelelő-e az Ön számára.
szponzorálás
mint fentebb kifejtettem, a szponzorálás a podcasting népszerű és jól ismert bevételi forrása. A vállalkozások és a márkák nagy pénzt fizetnek azért, hogy a megfelelő hallgatók elé kerüljenek, és ezért olyan fontos a közönség szoros ismerete. Ha képes vagy pontosan kommunikálni, hogy kivel beszélsz, a hirdetők meghallgatják.
de a “podcast-reklámozás” kérdése továbbra is fennáll.
a teljes bontás, győződjön meg róla, hogy látogassa meg a végső útmutató minden dolog podcast szponzorálás.
most ezt mondom: a szponzorálásnak mindig nyerőnek/nyerőnek kell lennie:
- győzelem a közönség számára (a hirdetett termék vagy szolgáltatás nagyon releváns)
- győzelem a szponzor számára (mivel tökéletesen illeszkednek, a megtérülésük megmutatja)
- győzelem az Ön számára (a szponzorálás nem mindenkinek szól)
mindig emlékezz, ez a te műsorod, és te döntesz. Ha olyan szponzort talál, aki nem akarja elfogadni az Ön feltételeit, vagy aki megkeresi Önt, hogy népszerűsítsen valamit, ami nincs összhangban az értékeivel, mondjon nemet. Ez tényleg ilyen egyszerű.
ismét a podcast-szponzoráláshoz figyelembe veendő különböző modellek – ha úgy dönt, hogy ezt az utat választja – a következők:
- CPM (ezrelék) – ez 1000 letöltésre vonatkozik
- CPA (akvizíciónként) – ez eladásonként
- Mix-Ez a saját csomagja, amely több elhelyezést ötvöz, csak a hirdetés olvasása
Affiliate kapcsolatok
sok ember nem használja ki az affiliate kapcsolatokat, mert egyszerűen nem tudják, hogyan működnek.
az Affiliate kapcsolatok hihetetlenül gyümölcsözőek lehetnek – ha a megfelelő partnerségek. Az egyik legutóbbi partnerindításunk Dean Graziosi és Tony Robbins volt a Knowledge Broker Blueprint tanfolyamukon, és ennek az indításnak az eredményeként nyertünk egy ötletgazdát Tony Robbins-szal a Fiji-I üdülőhelyén.
csakúgy, mint egy szponzorral, a leányvállalatok kutatása azt jelenti, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat keres, amelyeket már használ és ajánl – vagy amelyekről tudja, hogy előnyös lenne a közönség számára.
miután azonosított egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amelyhez affiliate szeretne lenni, mindössze annyit kell tennie, hogy kapcsolatba lép az egyénnel vagy a céggel, aki birtokolja, és megkérdezi, hogy van-e affiliate programja.
lehet, hogy társult a rendszeresen használt eszközökhöz és szoftverekhez, vagy lehet, hogy társult egy online tanfolyamhoz vagy termékhez, amelyet szeretsz. Coaching és ötletgazdák, élő események, sőt platformok is lehetőség.
Gondolj Amazon. Bárki válhat Amazon munkatársává-egyszerűen jelentkeznie kell. A jóváhagyás után megoszthatja társult linkjét bármely termékhez az Amazon – on.
az Audible Affiliate program egy másik nagyszerű a podcasters számára. Podcast hallgatók szeretik audio, így mi jobb szolgáltatást, hogy támogassák, mint a hangoskönyvek és audio tartalom?
az Amazon és az Audible példák az affiliate lehetőségekre, amelyeket ma szó szerint elindíthat. De néhány más affiliate kapcsolatok időt vesz igénybe. Például, ha valaki közelgő tanfolyamának elindítását szeretné népszerűsíteni, akkor fel kell lépnie a radarjára. Kezdje el építeni a tényleges kapcsolatot velük, ha még nincs ilyen.
mindig ellenőrizze, hogy az affiliate linkeken keresztül ajánlott termékek és szolgáltatások relevánsak-e a közönség számára, és ügyeljen arra, hogy kövesse az FTC irányelveit!
a podcastingból történő pénzkeresés egyéb módjai
számos módot tárgyaltunk meg, amellyel bevételt generálhat a podcasting üzletéből, de még több mód is van attól függően, hogy mi a podcast témája, és mire van szüksége a hallgatóinak.
minden bevételi forrás, amit valaha is létrehoztunk a podcastunkból, közvetlen eredménye volt annak, hogy hallgattuk a közönségünk legnagyobb fájdalompontjait és küzdelmeit.
itt az áramlás:
- értékes, következetes, ingyenes tartalmat hozunk létre a podcaston keresztül.
- kapcsolatban állunk hallgatóinkkal.
- megismerjük a legnagyobb fájdalompontjaikat és küzdelmeiket.
- megoldásokat hozunk létre termékek, szolgáltatások és közösségek formájában.
ezt szem előtt tartva el lehet képzelni, hogy végtelen lehetőségek vannak a pénzkeresésre. A közönség megértéséről szól.
adományok
sok műsor pusztán adományokból keres pénzt, és sok nagyszerű platform segít az embereknek gyorsan és egyszerűen ismétlődő adományokat létrehozni a szeretett műsorokhoz.
az egyik ilyen platform neve Patreon, és ez egy olyan platform, amely egyszerűen segít az embereknek Megmutatni elismerésüket a podcastért bármilyen méretű pénzadományon keresztül.
van egy mély merülés, hogy a Patreon egy jó ötlet (és hogyan kell csinálni), így biztos, hogy ellenőrizze, hogy ki a további részletekért.
szajré
az emberek szeretik a szajré, és vannak határozottan módon lehet létrehozni ezt gyorsan és egyszerűen a show!
de vigyázz: hacsak nem megy szuper mainstream és több százezer ember vásárol a szajré, nem valószínű, hogy ez valóban jelentős bevételi forrást jelent az Ön számára.
az olyan webhelyek, mint a Shutterfly, a Zazzle és az egyéni tinta, olyan helyek, ahol egyéni szajré hozható létre. Készítettünk pólókat, kávéscsészéket és matricákat – de a lehetőségek valóban végtelennek tűnnek!
bár a swag nem biztos, hogy sok pénzt keres, nagyszerű módja lehet annak, hogy részt vegyen és szeressen az embereknek, akik szeretik a show-t.
azt is, hogy ez szuper szórakoztató! Lehet, hogy fut egy promo, ahol bárki, aki megosztja a podcast a közösségi médiában, és küld egy screenshot kap egy bögre kávét vagy pólót!
a Swag szintén népszerű módja annak, hogy “köszönöm” a podcast vendégeinek.
és ha valami egyedi dolgot szeretne létrehozni, majd egy raktárba vinni, hogy eladja az Amazon-on vagy a Shopify-on, feltétlenül nézze meg a prouduct céget. Ők azok, akik segítettek nekünk létrehozni, szállítani és elhelyezni mind a 3 fizikai folyóiratunkat: a Freedom Journal, a Mastery Journal és a Podcast Journal. És fantasztikusak!
események és workshopok
bár nem sok podcaster gondolja az eseményeket és workshopokat a fizetés módjaként, hihetetlenül hasznosak lehetnek – nem csak pénzügyileg, hanem az elérés, a közönség és a hallgatókkal való kapcsolat növelése szempontjából is.
egy eseménynek vagy műhelynek nem kell személyesen lennie. Nem kell, hogy több száz ember jelen legyen a sikerhez.
Gondolj kívül a doboz!
virtuális eseményt vagy workshopot rendezhet, amely csak 1 nap. Tegye az eredményt szuper specifikussá, és valami, ami hatalmas győzelem lenne a közönség számára, és valószínű, hogy több embert is érdekel.
a marketing szempontjából győződjön meg róla, hogy jó előre beszél róla a műsorában!
ha egy 1 napos virtuális műhely megrendezésén gondolkodik, kezdjen el beszélni róla minden epizódjában két-három hónappal az idő előtt. Van egy regisztrációs oldal az érdeklődők számára, és egy értékesítési oldal azok számára, akik készen állnak arra, hogy elkötelezzék magukat.
Legyen saját szponzora!
már házigazdája több személyes ötletgazdák itt Puerto Rico, és ők már nem csak hihetetlenül szórakoztató, de a haladás és a támogatás vagyunk képesek biztosítani már a következő szintre!
podcasting körutazást is szerveztünk! Ez egy olyan esemény volt, amelyet soha nem fogunk elfelejteni. Az az idő, amit a Karib – térségben tölthettünk és élvezhettük-azon kívül, hogy tanultunk és támogattuk egymást a podcasting utunkon, nem pótolható.
hogyan podcastok pénzt
remélhetőleg ezek az ötletek már gondolt a sok módon lehet bevételt a podcast. És most, hogy tudod, hogy lehetséges, itt az ideje elkezdeni.
a podcast létrehozásakor ne a bevételre összpontosítson – összpontosítson a tartalomra, az értékre és a hallgatókra. Összpontosítson arra, hogy mit szeretne a show-ból, és kötelezze el magát arra, hogy minden nap keményen dolgozzon ennek elérése érdekében.
ha erős alapot tudsz építeni a műsorodhoz, és következetesen ingyenes, értékes tartalmat hozol létre, amely segít megoldani a hallgatók legnagyobb fájdalompontjait és küzdelmeit, akkor nyersz.
ne feledje, hogy hallgatni a közönség. Milyen kérdések, fájdalom pontok és küzdelmek jönnek hozzád? Az elkötelezettség kulcsfontosságú, és alapként havonta legalább 10 egy-egy beszélgetést kell folytatnia hallgatóival.
Hallgassa meg az általuk használt nyelvet, a küzdelmeket, amelyeket megosztanak, és hallgassa meg az ismétlést. Ezután találja ki, hogyan fogja létrehozni a megoldást.